20170617




虽然不是一个坏人
也不会斤斤计较

但有些善事
我真的很想省去




帮助别人是应该的
可是只能称得上帮助
当那个人需要帮忙


而那个人本来就懒惰
或不负责任时
那不算是在帮助了
只是简单的被利用




欺善怕恶
以大欺小
恃强欺弱
本来就是人之常情






Matthew 5:3
The meek are happy. 
The meek are those who quietly submit to God; 
who can bear insult; are silent, or return a soft answer; 
who, in their patience, keep possession of their own souls, 
when they can scarcely keep possession of anything else. 
These meek ones are happy, even in this world. 
Meekness promotes wealth, comfort, and safety, even in this world.




深深的领悟到了
要走上帝的路
真的不容易

不能反击
也不能报仇


要心甘情愿的帮忙
就要当那个弱的善的小的



不管那方的理由是什么
自己的理念一定要是正确


我帮助不是证明自己多么的善良或是上天堂
我帮助是因为上帝帮了我很多
我也想要报答祂
帮助祂制造的生命
成为别人的Blessing





那800
我真的真的给的心不甘情不愿啊




No comments:

Post a Comment